Scroll Top

Sociálne inovácie

SOCIÁLNE INOVÁCIE

Sociálna ekonomika je súhrnom aktivít, ktoré sa uskutočňujú nezávisle od štátnych orgánov a ich hlavným cieľom je dosiahnutie pozitívneho sociálneho vplyvu, pričom za pozitívny sociálny vplyv sa považuje napĺňanie verejného alebo komunitného  záujmu.

Sociálna ekonomika je riadená solidaritou s cieľom vyviesť čo najviac ľudí zo situácie pasívnej sociálnej odkázanosti, ktorá indikuje riziko chudoby a sociálneho vylúčenia. Slúži na napĺňanie sociálnych cieľov, ktoré často sledujú aj spoločenské ciele. Patrí sem najmä  zvyšovanie zamestnanosti, rozvoj sociálnych služieb a podpora regionálneho rozvoja.

TROCHU V ČÍSLACH
0
oslovených RSP
0
podporené organizácie
Čo IPC robí v tejto téme?
  • spolupráca s neziskovou organizáciou Projekt DOM.ov, ktorá sa venuje svojpomocnej výstavbe domov v rómskych komunitách;
  • spolupráca s Gréckokatolíckou rómskou misiou, ktorá v rámci svojej činnosti vykonáva veľké množstvo aktivít s cieľom pomôcť rómskym občanom;
  • projekt Spoločenstvo vylúčených komunít, ktoré sa venuje inovatívnym formám vzdelávania rómskych detí;
  • stretnutia aktérov sociálnej ekonomiky s cieľom prepájať subjekty (aj s verejnou
    správou), vzdelávať a nadväzovať spolupráce;
  • návštevy registrovaných sociálnych podnikov, počas ktorých IPC získavalo odpovede na otázky ohľadom potrebnej pomoci, ďalšej spolupráce a plánov.;
Čo chystá IPC v tejto téme?
  • pokračovať spolupráci s organizáciami, ktoré sa venujú znevýhodneným občanom
  • usporadúvať workshopy a eventy, ktoré rozšíria povedomie verejnosti o práci v oblasti sociálnej ekonomiky
  • zúčastňovať sa stretnutí so stakeholdermi a rozširovať možnosti spolupráce s ďalšími subjektmi
Užitočné linky:
Aktuality – Podujatia – Stretnuttia
Prečítajte si ďalšie články týkajúce sa Sociálne inovácie.
Podpora mladých v regiónoch: Rozvoj jednotných kontaktných miest

Dňa 19.02.2025 sa v priestoroch SPACE Banská Bystrica uskutočnil informačný seminár k výzve na rozvoj Jednotných kontaktných miest (JKM) v…

Prekonávanie bariér generačnej chudoby zvyšuje potenciál zamestnancov a ich šance na dlhodobé zamestnanie

V priestoroch Inovačného partnerského centra v Prešove sa dňa 12. júna 2024 uskutočnilo podujatie s názvom „Vzdelávanie o generačnej chudobe:…

Úspech svojpomocnej výstavby domov: IPC a Projekt DOM.ov prezentujú pokrok v oblasti sociálnych inovácií

Inovačné partnerské centrum (IPC) spolu s organizáciou Projekt DOM.ov usporiadali štvrtý IPC Informačný deň, ktorý sa konal 13. mája 2024…

Inovačný deň na Sigorde: Sociálne inovácie ako výsledok výbornej spolupráce IPC, Gréckokatolíckej rómskej misie a Prešovského samosprávneho kraja

Dňa 12. apríla 2024 sa v multifunkčnom centre Savore Sigord, konal v poradí tretí informačný deň Inovačného partnerského centra (IPC),…

Úspešné Školenie o generačnej chudobe otvorilo dvere novým perspektívam

V priestoroch Inovačného partnerského centra v Prešove sa dňa 22. marca 2024 uskutočnilo významné podujatie – Školenie o generačnej chudobe….

Konferencia v Prešove: Podpora inklúzie a úspechy projektu

Dňa 13. marca 2024 sa v priestoroch M Arény v Prešove, konala Záverečná konferencia k projektu Spoločenstvo vylúčených komunít, organizovaná…

Konferencia Vzdelávanie hrou nielen pre Rómov k projektu Spoločenstvo vylúčených komunít

Dňa 13.3.2024 sa v Prešove uskutoční konferencia s názvom: Vzdelávanie hrou nielen pre Rómov: Inovatívne metódy neformálneho vzdelávania. Táto konferencia…

IPC uskutočnilo workshop pre predstavenie inovatívnej formy vzdelávania rómskych matiek a detí

Inovačné partnerské centrum je hrdým realizátorom projektu Spoločenstvo vylúčených komunít, v rámci ktorého sa 21.12.2023 v priestoroch Komunitného centra v…

Pozvánka na workshop na tému: Predstavenie inovatívnej formy vzdelávania rómskych matiek a detí a jej využitie v komunitných centrách, obciach a MVO

Inovačné partnerské centrum Vás pozýva na: Predstavenie inovatívnej formy vzdelávania rómskych matiek a detí a jej využitie v komunitných centrách,…

Víkendové vzdelávanie detí v ČR č. 3 – Etický rozmer chovania v literárnych dielach realizmu

Víkendové vzdelávanie detí v ČR č. 3 – Etický rozmer chovania v literárnych dielach realizmu 21.11. – 22.11. 2023 v…

Tu si môžeš overiť svoje schopnosti v zaujímavých náhodných otázkach.

1. Koľko 100-ročných a ešte starších Japoncov žije aktuálne na svete?
A – menej ako 200
B – približne 8 000
C – viac ako 85 000

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

2. Ktorá ústava ako prvá garantovala právo na vzdelanie?
A – mexická
B – britská
C – švédska

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

3. Koľko trvá výroba jedného kozmického skafandru?
A – približne 72 hodín
B –približne 5000 hodín
C – približne 20 000 hodín

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

4. Kto a pre koho vynašiel kojeneckú stravu?
A – NASA pre astronautov
B – SloCO pre zachránené mláďatá leňochodov
C – FFDCA pre bábätká

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

5. Čo používa Google na mapovanie púšte v Spojených arabských emirátoch?
A – prístroj podobný Lunochodu
B – ťava naložená technikou
C – dron

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

6. Do akého roku sa v Československu jazdilo vľavo?
A – tu sa vľavo nejazdilo
B – 1980
C – 1939

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

7. Koľko by približne vážil všetok COVID-19 z celého sveta, ak by sme ho dali na váhu?
A – 0,1 až 10 kg
B – 20 – 50 kg
C – 150 – 200 kg

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

8. Ako dlho už varia pivo Benediktíni v nemeckom kláštore?
A – 50 rokov
B – 100 rokov
C – už takmer 1000 rokov

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

9. Kedy bola vynájdená prvá vakcína proti pravým kiahňam?
A – 1880
B – 1796
C – 1975

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

10. Najslávnejšie logo sveta, Nike, vyrobila študentka grafického dizajnu. Za koľko dolárov ho predala?
A – 1 milión dolárov
B – 1500 dolárov
C – 35 dolárov

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

11. Mount Everest je tak zaplavený odpadom že nepálska vláda vyžaduje, aby každý horolezec zniesol dole určitý počet kíl odpadu. Koľko odpadu má každý horolezec zniesť?
A – 8 kg
B – 1 kg
C – 20 kg

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

12. Ktorá kniha je najkradnutejšou knihou sveta?
A – Da Vinciho kód od Dana Browna
B – Biblia preložená do 2000 jazykov
C – Encyklopédia zdravia

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

Share the quiz to show your results !

Subscribe to see your results

Zaujímavosti/fakty

Získal si %%score%% z %%total%% správnych odpovedí.

%%description%%

%%description%%

Loading...