Scroll Top

Transformácia inovačného partnerského centra na regionálnu inovačnú autoritu Prešovského samosprávneho kraja (IPC 2.0)

Názov projektu:

Transformácia inovačného partnerského centra na regionálnu inovačnú autoritu Prešovského samosprávneho kraja (IPC 2.0)

Program Slovensko, Kód výzvy: PSK-MIRRI-613-2024-ITI-EFRR

Priorita: 1P1 Veda, výskum a inovácie

Špecifický cieľ: RSO1.1 Rozvoj a rozšírenie výskumných a inovačných kapacít a využívanie pokročilých technológií

Opatrenie: 1.1.1 Podpora medzisektorovej spolupráce v oblasti výskumu, vývoja a inovácií a zvyšovanie výskumných a inovačných kapacít v podnikoch

Popis projektu:

Projekt je zameraný na transformáciu Inovačného partnerského centra (IPC) na Regionálnu inovačnú autoritu a zvýšenie absorpčných kapacít pre inovácie v Prešovskom samosprávnom kraji. Projekt posilňuje spoluprácu medzi rôznymi aktérmi a podporuje inovačné stratégie a iniciatívy v regióne.

Cieľe - aktivity

Transformovať Inovačné partnerské centrum na subjekt poverený verejnou správou ku koordinácii aktivít Regionálnej inovačnej autority (IPC 2.0).

Zvýšiť absorpčné kapacity pre inovácie v území prostredníctvom navýšenia personálnych kapacít a priestorového zabezpečenia pre rozvoj inovačného ekosystému.

Zvýšiť otvorenosť inovačného prostredia pre široké spektrum inovačných aktérov v rámci quadruple helix.

Podporiť tvorbu inovačnej mapy a regionálnej inovačnej stratégie realizovanej Prešovským samosprávnym krajom.

Realizovať aktivity na podporu implementácie regionálnej inovačnej stratégie vypracovanej Prešovským samosprávnym krajom.

Posilniť vzájomné fyzické aj virtuálne interakcie v území, podporiť prenos inovačných znalostí a príležitostí zásadným navýšením množstva interakcií a spoluprác aktérov doma aj v zahraničí, a zvýšením interakcií najmä so strednými a vysokými školami zmierniť odliv talentov (brain drain) z územia.

Posilniť zdieľanie znalostí a toky informácií medzi inovačnými aktérmi v území v oblasti digitálnej a zelenej transformácie vytvorením informačného hubu, a súčasne podporovať vzdelávanie v oblasti inovácií vrátane zdieľania možností financovania inovácií, s cieľom dosiahnuť synergický efekt.

  1. Budovanie a prepojenie regionálnych inovačných ekosystémov: Vytváranie a prepojenie inovačných sietí a komunít v rámci regiónu. Táto aktivita podporí zvýšenie spolupráce medzi akademickou obcou, podnikateľským sektorom, verejnou správou a občianskou spoločnosťou, čím sa podporí vznik inovačného ekosystému.
  2. Podpora procesu otvoreného objavovania (Open Discovery Process, ODP) a podpora priebežnej implementácie domén sektorových analýz a Regionálnej inovačnej stratégie (RIS): Aktivity na podporu ODP a priebežnej implementácie domén sektorových analýz, ktoré sú kľúčové pre tvorbu a implementáciu RIS.
  3. Vytváranie sietí a zdieľanie znalostí: Podpora vytvárania sietí medzi rôznymi aktérmi inovačného procesu a zdieľanie znalostí a skúseností. To zahŕňa organizáciu workshopov, seminárov a konferencií, ktoré umožnia výmenu informácií a posilnia spoluprácu medzi regionálnymi a národnými partnermi.
Aktuality – Novinky- Informácie
Prečítajte si články pre Transformácia Inovačného partnerského centra na Regionálnu inovačnú autoritu Prešovského samosprávneho kraja (IPC 2.0).

Tu si môžeš overiť svoje schopnosti v zaujímavých náhodných otázkach.

1. Koľko 100-ročných a ešte starších Japoncov žije aktuálne na svete?
A – menej ako 200
B – približne 8 000
C – viac ako 85 000

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

2. Ktorá ústava ako prvá garantovala právo na vzdelanie?
A – mexická
B – britská
C – švédska

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

3. Koľko trvá výroba jedného kozmického skafandru?
A – približne 72 hodín
B –približne 5000 hodín
C – približne 20 000 hodín

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

4. Kto a pre koho vynašiel kojeneckú stravu?
A – NASA pre astronautov
B – SloCO pre zachránené mláďatá leňochodov
C – FFDCA pre bábätká

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

5. Čo používa Google na mapovanie púšte v Spojených arabských emirátoch?
A – prístroj podobný Lunochodu
B – ťava naložená technikou
C – dron

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

6. Do akého roku sa v Československu jazdilo vľavo?
A – tu sa vľavo nejazdilo
B – 1980
C – 1939

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

7. Koľko by približne vážil všetok COVID-19 z celého sveta, ak by sme ho dali na váhu?
A – 0,1 až 10 kg
B – 20 – 50 kg
C – 150 – 200 kg

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

8. Ako dlho už varia pivo Benediktíni v nemeckom kláštore?
A – 50 rokov
B – 100 rokov
C – už takmer 1000 rokov

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

9. Kedy bola vynájdená prvá vakcína proti pravým kiahňam?
A – 1880
B – 1796
C – 1975

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

10. Najslávnejšie logo sveta, Nike, vyrobila študentka grafického dizajnu. Za koľko dolárov ho predala?
A – 1 milión dolárov
B – 1500 dolárov
C – 35 dolárov

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

11. Mount Everest je tak zaplavený odpadom že nepálska vláda vyžaduje, aby každý horolezec zniesol dole určitý počet kíl odpadu. Koľko odpadu má každý horolezec zniesť?
A – 8 kg
B – 1 kg
C – 20 kg

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

12. Ktorá kniha je najkradnutejšou knihou sveta?
A – Da Vinciho kód od Dana Browna
B – Biblia preložená do 2000 jazykov
C – Encyklopédia zdravia

Správne len tak ďalej.

Nesprávne skús to nabudúce.

Share the quiz to show your results !

Subscribe to see your results

Zaujímavosti/fakty

Získal si %%score%% z %%total%% správnych odpovedí.

%%description%%

%%description%%

Loading...