Pracovné stretnutie Medzisektorovej skupiny, na ktoré boli prizvaní mnohí ďalší zástupcovia z oblastných organizácií cestovného ruchu, odboru dopravy PSK, odboru regionálneho rozvoja PSK, zástupcovia farností Ľutina, Litmanová, Gaboltov a Levoča, zástupcovia cyklo-organizácií, ako aj zástupcovia existujúcich pútnických ciest sa konalo 12. -14. februára v Inovačnom partnerskom centre v Prešove.
Cieľom stretnutia bolo zanalyzovať doterajšie výstupy projektu, osobitne s dôrazom na prípravu štúdie realizovateľnosti, ako kľúčového dokumentu, ktorý má naštartovať budúce investície v dotknutom regióne.
Experti boli rozdelení do troch pracovných skupín: Duchovný odkaz Svätomariánskej púte, Trasovanie – príprava Evanjelizačnej cesty pútnikov a Očakávaný zážitok a služby pútnikom. V skupine duchovného odkazu účastníci hľadali odpovede na otázky ako: Čo je duchovným odkazom Svätomariánskeho kultu, aké myšlienky, odkazy, hodnoty reprezentuje, uchováva alebo ako sa dá tento odkaz jednoducho formulovať pre veriaceho, hľadajúceho a neveriaceho človeka. Rovnako sa diskutovalo o tom, aká by mala byť rola správcov farností pútnických miest, cirkvi a samosprávy a kde sú ich vzájomné prieniky, alebo akú rolu v novej evanjelizácii pútnikov môže zohrať Svätomariánska cesta.
V skupine, ktorá sa zaoberala trasou, odborníci riešili prioritne návrh testovacej trasy tzv. Evanjelizačnej cesty pútnikov. Tá bude akousi pilotnou trasou, ktorou prejde prvá organizovaná skupinka pútnikom za mariánskou tradíciou. Okrem iného sa diskutovalo o tom, aké parametre má spĺňať trasa pre pešieho pútnika, cyklo a auto pútnika, ktoré služby musia byť poskytované na danej trase, ale aj aké služby potrebuje každý typ pútnika (organizovaný, pútnik, návštevník), akí a ktorí sú miestni dodávatelia služieb a aké sú ich potreby resp. preferencie.
V poslednej zážitkovej skupine bolo iniciovaných množstvo kreatívnych nápadov na zážitkové služby pre pútnikov, na zapojenie miestnych obyvateľov do týchto služieb, ale tiež sa odborníci zhodli na tom, že existujúce služby a najmä zamestnanci v službách majú stále čo zlepšovať.
Výstupy jednotlivých skupín budú spracované do jednotného dokumentu a budú odprezetnované aj kľúčovým zástupcom regionálneho rozvoja.