Na základe odporúčania členov Výberovej komisie programu EÚ Erasmus + v Slovenskej republike zo dňa 7. decembra 2022 riaditeľ Národnej agentúry programu EÚ Erasmus + pre oblasť mládeže a športu(ďalej len
„Národná agentúra“) rozhodol o
podporení
projektu 2022-3-SK02-KA210-YOU-000102201 pod názvom Spoločenstvo vylúčených
komunít zo zdrojov Európskej únie.
Výška schválenej podpory projektu 2022-3-SK02-KA210-YOU-000102201 pod názvom
Spoločenstvo vylúčených komunít je 60 000,-€.
Slovensko zatiaľ nie je zapojené do európskych aktivít v oblasti využívania pedagogiky Montessori v edukácii (vo formálnom aj neformálnom vzdelávaní), čo je najmä spôsobené nedostatočnou vzdelanostnou úrovňou poskytovateľov služieb a celkovo nízko informovanosťou o tomto type vzdelávania a jeho využívania v Európe a vo svete.
Realizovaním nášho projektu očakávame, že medzinárodná spolupráca bude mať pozitívny vplyv na zvýšenie kvality odbornej prípravy, v tejto oblasti vzdelávania, na zúčastnené subjekty a tiež, že sa zvýši informovanosť verejnosti o danom type vzdelávania a aktivitách.
Začiatok projektu: 7. decembra 2022
Ukončenie projektu: XXXXX
Celková hodnota projektu: 60 000 €
Financovanie zo zdrojov EÚ: 60 000 €
Výška schválenej podpory projektu 2022-3-SK02-KA210-YOU-000102201 pod názvom Spoločenstvo vylúčených komunít.
Schválený rozpočet pre IPC vo výške: 60 000 €
Cieľe - aktivity - výsledky - výstupy
Hlavným cieľom projektu je zvýšenie kompetencií pracovníkov s mládežou (z dvoch krajín, SR, a ČR), ktorí poskytujú špecializované služby deťom, mládeži a rodičom z vylúčeného prostredia.
Sekundárnou cieľovou skupinou sú rodičia detí zo znevýhodneného prostredia na východnom Slovensku a v regióne Ostravska v Českej republike.
Cieľ chceme dosiahnuť prostredníctvom školení za využita neformálneho vzdelávania v SR a ČR a implementáciou novatívnych postupov pri práci s mládežou za využitia konceptu Montessori pedagogiky.
Špecifické ciele (podľa SMART metodológie – špecifické, merateľne, dosiahnuteľné, realistcké, časovo vymedzené)
1. Zrealizovať zber podnetov a skúseností v SR a ČR prostredníctvom 10tich jednodňových
workhopov pre tvorbu metodickej príručky.
2. Vytvoriť jednu metodickú príručku pre potreby PsM v komunitných centrách v SR a ČR .
3. Zvýšiť pedagogické kompetencie 10tim PsM zo SR a ČR zrealizovaním 4x bilaterálnych školení v SR a ČR.4. Zvýšiť sociálne a personálne kompetencie 100 účastníkom partnerských organizácií v SR a ČR prostredníctvom multiplikačných workshopov.
5. Zvýšiť povedomie o Montessori pedagogike a jej využitia v komunitných centrách v SR a ČR prostredníctvom zrealizovania 2x záverečnú konferencií.
Vzdelávanie za využita Montessori pedagogiky je plánovaný, štruktúrovaný a na vzdelávací cieľ orientovaným typom vzdelávania pod vedením vyškoleného a certifikovaného školiteľa, ktorý riadi a / alebo poskytuje intervenciu či školiacu aktivitu. Montessori pedagogika je v súčasnosti v zahraničí akceptovanou a využívanou pedagogikou pri rozvoji kompetencií detí a mládeže. Ťažisko aktivít je zamerané na vedomosti, prosociálne zručnosti a kognitívne fungovanie cieľovej skupiny.
– 10 vyškolených multiplikátorov Montessori pedagogiiky v SR a ČR
– 100 preškolených PsM v komunitných centrách v SR a ČR
– 10 zrealizovaných workshopov pre potreby zberu podnetov v komunitných centrách v SR a
ČR
– 1 zrealizovaná medzinárodná konferencia, ktoré priamo oslovia 80 účastníkov v SR a ČR
– vypracovaná Metodická príručka na prípravu vzdelávania detí a mládeže využívajúcich pri
práci Montessori pedagogiku – dostupná tu .
Ponúkne systematizáciu poznatkov v tejto oblasti, čo je základ pre odborne fundované,
poznatkami podložené, predovšetkým však efektívne a bezpečné využívanie týchto prístupov
v praxi.